Tvorba www stránek a webdesignTvorba www stránek a webdesign

12 praktických tipů, jak zlepšit důvěryhodnost vaší firmy na internetu

12 praktických tipů, jak zlepšit důvěryhodnost vaší firmy na internetu

Důvěra ve vás a vaši firmu hraje při rozhodování potenciálního zákazníka velkou roli. Řada firem tento faktor podceňuje a ztrácí tím zajímavé zakázky. Existují přitom jednoduché způsoby, jak na nerozhodnutého klienta pozitivně zapůsobit.

1. Definujte jasně co děláte (a co neděláte)

Sdělte klientovi konkrétně co nabízíte a popište, jak jste v tom dobří. Také řekněte co nikdy neděláte a zdůvodněte proč. Buďte zásadoví. Nabízejte jen to co umíte dobře. Uzší specializace v oboru zpravidla vypovídá o vyšší kvalitě služeb a hlubších znalostech oboru. Nebojte se přiznat, že některé služby prostě nenabízíte. Je to serioznější, než je dělat polovičatě.

2. Odhalte svou identitu

Neschovávejte se za hlavičku firmy a řekněte kdo jste - odhalte na sebe co nejvíce osobních kontaktů. Naprosté minimum je sdělit vaše celé jméno, ičo, adresu sídla firmy, telefon a e-mail. 

Některé zákazníky může také zajímat vaše profesní minulost - popište ji na webu nebo vyplňte pečlivě svůj profil v profesní sociální síti LinkedIn.

Přiložte svou fotografii, zákazník to ocení. Zde nejde o to jak vypadáte, ale o to, že odhalíte svou skutečnou identitu. Dáváte tím jasně najevo, že se neschováváte, protože si za kvalitou svých služeb pevně stojíte.

Pokud uvedete jako hlavní kontakt telefonní číslo, zvedejte telefon. Pokud uvedete e-mail, odepisujte v co nejkratším termínu (v řádu hodin, nejpozději však druhý pracovní den). 

Skype a ICQ uvádějte jen tehdy, pokud ho skutečně aktivně používáte a býváte často online. Totéž platí pro sociální sítě Facebook a Google plus. Když vám klient napíše zprávu na Skype, očekává odpověď v řádu minut, maximálně hodin.

3. Vyzvěte klienty k diskusi a reagujte pružně na dotazy

Vyzvěte na svém webu zákazníky, aby se vás ptali na odborné dotazy a odpovídejte jim (smysluplně a pravdivě). Pro tyto účely můžete na svých stránkách založit malou internetovou poradnu. Zajímavé dotazy pochvalte.

Nebo ještě lépe - používejte k tomu sociální sítě Facebook a Google plus. Zde lidé očekávají odezvu v řádu minut, maximálně hodin. Pokud ji dostanou, získáváte jejich důvěru.

4. Vždy mluvte (pište) pravdu

Je to praktičtější, než neustále přemýšlet co jste komu řekli nebo neřekli. Za svým vyjádřením si musíte pevně stát.

Všem říkejte to samé - pravdu.

Když prezentujete své služby, chlubte se pouze tím, co opravdu dobře ovládáte. Nevařte z vody, obrátilo by se to proti vám. Pokud si realitu trochu vylepšíte, věřte, že to časem někdo prokoukne.

5. Naslouchejte svým klientům

Pečlivě zjišťujte, jak jsou klienti spokojení s vaší prací. Je to rychlý a přímý způsob pro získání zpětné vazby. Občas se dozvíte i velmi nepříjemnou pravdu, ale o to důležitější taková informace je, protože posune kvalitu vašich služeb výš. Získáte takto velmi cenné informace.

Když vás klient bude kritizovat, chtějte po něm detaily a pokuste se vše rychle napravit.

Za kritickou připomínku poděkujte, často má cenu zlata. 

6. Prezentujte ohlasy spokojených zákazníků (reference)

Pokud vás klient pochválí, prezentujte tuto kladnou referenci na svém webu. Nejprve se ho ale zeptejte, jestli mu to nevadí. U referencí uvádějte vždy přesnou citaci klientova vyjádření a celé jméno klienta.

7. Publikujte odborné informace

Pište firemní blog a prezentujte své zkušenosti a zajímavosti z vašeho oboru. Pokud budete pravidelně (stačí i jednou měsíčně) publikovat zajímavé informace z vašeho oboru, ukážete zákazníkům, že dané problematice rozumíte.

Vyzvěte čtenáře (odběratele obsahu), aby vám okomentovali článek nebo napsali reakci. A na všechny dotazy pečlivě odpovídejte (pravdivě). Především na ty kritické. Pište i o kontroverzních tématech, ale nikdy nevyvolávejte konflikt, který neumíte argumentačně ustát. S lidmi se nehádejte, uznejte jejich postoj a zkuste jim nabídnout ten váš.

Ke komunikaci s klienty využívejte aktivně sociální sítě Facebook, Google plus, Linked In a Twitter. Získáte okamžité reakce.

8. Pokud uděláte chybu, přiznejte ji a rychle ji napravte

Čestné jednání váš klient ocení. I když to nepřinese okamžitý efekt, z dlouhodobého hlediska je váš charakter dobrou investicí do firemního marketingu.

Jestliže vás na chybu upozorní klient (neodhalíte ji sami), slušně mu poděkujte a zkuste z nespokojeného klienta udělat nadšeného - chybu opravte rychle a ještě mu nabídněte nějaký benefit.

Když to zvládnete, váš klient bude vědět, že se na vás může v krizové situaci spolehnout a bude vám věřit.

9. Buďte k dispozici

Dejte jasně najevo, v jakou dobu a kde jste k zastižení. A v tuto dobu buďte skutečně k dispozici. U telefonního kontaktu uvádějte vždy jméno, aby volající věděl, s kým má tu čest. Webová prezentace, na které je uvedené jedno anonymní telefonní číslo a email, nepůsobí příliš lákavě.

Neschovávejte se za kolegy nebo podřízené. Pokud volající shání přímo vás, vyslechněte ho a komunikaci delegujte na své zaměstnance až poté. Třeba vám nechce říci nic důležitého, ale jen chce vědět, že tam jste, a že se na vás může případně obrátit.

Telefon, který nikdo nezvedá, dělá vaší firmě odpudivou image.

U telefoního kontaktu uvádějte rozsah hodin od - do kdy jste k zastižení.

10. Plujte s klientem na jedné lodi

Mezi mezi vámi a klientem není vztah nadřízený / podřízený, jste obchodní partneři, nestavte mezi vás zbytečné bariéry. Snažte se vcítit do jeho potřeb. Podívejte se na svou práci tak, jako byste ji dělali pro sebe. Nebudujte jeho projekt, ale váš společný projekt. Nadchněte se pro práci a dejte najevo, že vám záleží na výsledku a na spokojenosti klienta.

11. Sami své produkty a služby používejte

Své služby (produkty) používejte prostě proto, že jsou dobré. Nemusíte je okatě vychvalovat, protože už samotný fakt, že vy sám jste s nimi spokojený, je dostatečně silný argument pro prezentaci jejich kvality. Váš klient chce produkt, který je dostatečně vyzkoušený a má spokojené uživatele. Buďte tedy jedním z nich.

Navíc zjistíte, jak to vypadá situace z pohledu zákazníka. Uvědomíte si slabá místa a získáte uživatelské zkušenosti a představu o kvalitě vašich služeb.

12. Poskytněte ukázku - nezávazně a zdarma

Pokud je to možné, nabídněte klientovi, aby si váš produkt či službu vyzkoušel nezávazně zdarma. Třeba formou funkčně nebo časově omezené verze.

Nezávaznost nabídky je pro klienta osvobozující a vždy příjemná. Pokud je váš produkt dobrý, nemusíte se bát. Klient ocení, že mu dáváte možnost rozhodnout se racionálně, v klidu a s rozvahou.

Další článek: Jak probíhá tvorba webových stránek

NAHORU

zavřít formulář

Zeptejte se

otevřít formulář pro dotazy