Tvorba www stránek a webdesignTvorba www stránek a webdesign

Jaké podklady potřebuji pro tvorbu webu?

Jaké podklady potřebuji pro tvorbu webu?

Kvalita vytvořeného webu závisí ve velké míře na podkladech, které od klienta obdržím. Rád bych vám tedy popsal jaké podklady potřebuji a v jaké formě.

Jaké podklady od vás budu potřebovat?

  1. Stručné zadání
  2. Předpokládaný obsah stránek
  3. Logo vaší firmy

1. Stručné zadání

Než mi zadáte tvorbu webu, měli byste mít alespoň základní představu o tom, na co web vlastně potřebujete a k čemu ho chcete využívat. Měli byste si ujasnit, jaké úkoly má nová webová stránka plnit.

Funkce webu

Několik typických funkcí webu:

  1. Prezentace vaší firmy (prezentační web)
  2. Propagace vašich produktů či služeb (katalog)
  3. Přímý prodej produktů či služeb přes web (e-shop)
  4. Komunikační prostředek (webová poradna, chat, diskusní fórum, klientské centrum)
  5. Informační portál (odborný magazín, blog)
  6. Webová aplikace (internetová seznamka, bazar, online kalkulátor)

Hlavní funkce webu je dobré důkladně zvážit a ujasnit si priority. Neplatí zde pravidlo, že více funkcí = lepší web. Pokud například budete chtít web využívat jako online komunikační nástroj s klienty, měli byste mít ve firmě vyřešené, kdo s klienty bude komunikovat, kdy a jak. Odměnou za kvalitní komunikaci pak bude pozitivní vnímání vaší firmy veřejností a vyšší tržby. Pokud byste personální stránku této funkce neřešili, efekt bude zcela opačný.

Grafický design webu

Rád si prohlédnu webové stránky, o kterých si vy myslíte, že jsou graficky povedené a i ty, o kterých si myslíte, že jsou přehledné nebo něčím přínosné. Nikdy nekopíruji design, který vytvořil někdo jiný, ale může mi to posloužit jako vodítko až budu navrhovat design pro vás.

Dotazník pro zadání poptávky

Připravil jsem pro vás jednoduchý dotazník pro zadání tvorby webu, který mi poslouží pro přesnější stanovení ceny projektu.

2. Předpokládaný obsah stránek

Významnou část zákazníků můžete získat přes fulltextové vyhledávače Google a Seznam. Vyhledávače vaši webovou stránku ale nabídnou návštěvníkovi pouze tehdy, píšete-li na svém webu o klíčovém tématu, které návštěvík hledal.

Jednoduchý příklad: Pokud na webu nemáte ani slovo o zahradním nářadí, pak na tuto frázi nebudete vůbec vyhledatelní. Pokud ale budete mít na webu stránku věnovanou zahradnímu nářadí, a na té budou kvalitní texty, máte šanci, že tato stránka ve fulltextu uspěje a vy získáte zákazníka.

Proto je vhodné věnovat dostatek času nejen přípravě textů, ale také volbě správných klíčových témat. Od vás potřebuji základní představu, co chcete lidem prezentovat a do jakých detailů. Přesné znění textových článků může napsat copywriter.

3. Logo

Pokud nějaké logo máte, pak ho budu potřebovat ve vektorovém formátu, neboli "v křivkách". Jestli logo je nebo není ve vektorovém formátu můžete poznat podle přípony souboru. Soubor s logem by měl mít příponu ai, eps, pdf nebo cdr. 

Pokud zatím žádné logo nemáte, mohu vám doporučit řadu profesionálů, kteří ho pro vás vytvoří a dodají k němu tzv. logomanuál.

Nejčastější problémy:

Logo máme, ale pouze na papíru.

V tom případě mi pošlete oskenovaný papír a já se pokusím logo zvektorizovat.

Logo máme v elektronické podobě, ale v nestandardním formátu (bitmapa).

Pošlete mi soubor emailem, a pokusím se ho načíst a ručně zvektorizovat.

Nemáme ani představu jak bychom se na webu mohli prezentovat

Rád vám pomůžu. Navrhnu pro vás konkrétní řešení a na vás bude pouze rozhodnutí zdali se realizuje či nikoli. Pro stanovení struktury webu a základní obsahové strategie je vhodný pohovor (stačí po telefonu) při kterém zjistím čím se zabýváte, jak se odlišujete od konkurence a co byste chtěli dokázat.

NAHORU

zavřít formulář

Zeptejte se

otevřít formulář pro dotazy